.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد شدید و مستدل اردوغان از شورای امنیت

نخست وزیر ترکیه سه شنبه شب در سخنانی در دانشگاه مادرید اسپانیا اعتبار اعضای دائم شورای امنیت را به دلیل داشتن تسلیحات اتمی زیر سوال برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی، "رجب طیب اردوغان" در این سخنرانی اعتبار پنج عضو شورای امنیت را زیر سئوال برد و اظهار داشت : در حالی که این پنج کشور توانایی اتمی خود را حفظ کرده‌اند از دیگر کشورها می خواهند که دنبال بمب اتمی نروند.
نخست وزیر ترکیه در سخنانی در "دانشگاه اروپایی" مادرید درباره اعضای دائم شورای امنیت گفت: این چه اعتباری است که شما سلاح‌ اتمی دارید اما می‌ گویید که دیگران نداشته باشند.

نخست وزیر ترکیه همچنین در مادرید با اشاره به توافق حاصل شده در ایران از جامعه جهانی خواست که از بیانیه تهران پشتیبانی کنند تا به گفته وی "شانس بی نظیر" به وجود آمده درباره موضوع هسته‌ ای ایران به ثمر بنشیند.

نخست وزیر ترکیه تصریح کرد: من از جامعه جهانی می‌خواهم از این بیانیه نهایی که اثری مثبت برای برقراری صلح جهانی در آینده دارد، پشتیبانی کند.

لازم به ذکر است که روسای جمهوری ایران و برزیل به همراه نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه درپی مذاکراتی که در حاشیه نشست گروه 15 در تهران داشتند بیانیه ای سه جانبه را منتشر کردند که به " بیانیه تهران" اشتهار یافته است؛ بر اساس آن قرار شد که اورانیوم کمتر غنی شده ایران بر اساس توافق با گروه وین در آنکارا با اورانیوم 20 درصد غنی شده مورد مبادله قرار گیرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.84 seconds.